Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Ορίστε γιατί "πρέπει να φωνάζουμε και να γράφουμε"

Χτες έλαβα μια επιστολή - ταχυδρομικά και επίσημα, με αριθμό πρωτοκόλλου - από το ΙΚΑ (Γενική Διεύθυνση Ασφ/κών Υπηρεσιών, Δ/νση Αναπηρίας & Ι.Ε., Γραφείο Διευθύντριας). Εξεπλάγην, μιας και τα πιστοποιητικά αναπηρίας της αδελφής μου που εκδόθηκαν μετά την εξέτασή της από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή ΚΕΠΑ τα είχαμε ήδη παραλάβει τόσο με το "δύσκολο" τρόπο (ενημερώθηκα για την έκδοσή τους στο Αργοστόλι, ειδοποίησα το δικαστικό συμπαραστάτη της αδελφής μου στην Αθήνα να στείλει μέσω κούριερ εξουσιοδότηση σε φιλικό μας πρόσωπο στην Πάτρα, ώστε εκείνο να παραλάβει την απόφαση και να τη στείλει μέσω κούριερ στο Αργοστόλι) όσο και με τον "εύκολο" (λίγες μέρες μετά λάβαμε φάκελο από το ΙΚΑ Αγ. Αλεξίου Πατρών με ακόμη δυο αντίγραφα της απόφασης).

Το θέμα λοιπόν της επιστολής του ΙΚΑ ήταν "απάντηση σε ηλεκτρονική επιστολή μου". Εννοούν προφανώς την ανάρτηση αυτή εδώ στο blog μου, η οποία κυκλοφόρησε με τη βοήθεια φίλων bloggers σε πολλούς ακόμη ιστότοπους.

Νιώθω ΜΙΑ ικανοποίηση: θεωρώ ότι τα γραφόμενά μου έφτασαν στο στόχο τους, που ήταν φυσικά οι γιατροί της επιτροπής και τα όργανα εκείνα που είναι αρμόδια για τη λειτουργία των επιτροπών ΚΕΠΑ. Για να μπει το γραφείο της Διευθύντριας "στον κόπο" να συντάξει επιστολή, κάποιοι πιο πριν διάβασαν την επιστολή μου, την προώθησαν, τη συζήτησαν, ενδεχομένως και να αναζήτησαν τους γιατρούς της εν λόγω επιτροπής και να τους την κοινοποίησαν (ή να την είχαν ήδη δει από μόνοι τους). Η δουλειά του/της γραμματέως που ανέλαβε να δακτυλογραφήσει/πρωτοκολλήσει/εκτυπώσει/εν-φακελώσει/αποστείλει την επιστολή επίσης μετράει.

Θα ένιωθα ΔΥΟ και τρεις και πολύ περισσότερες "ικανοποιήσεις" αν το περιεχόμενο της απάντησης είχε κάποια ουσία: πρόκειται για τη γνωστή τακτική του Δημοσίου να αναπαράγει αυτονόητες και εν τέλει άχρηστες πληροφορίες εν είδει απάντησης. Ενώ θα μπορούσαν να γράψουν απλά και ανθρώπινα το ηθικά αναμενόμενο: "Ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία σας. Οι παρατηρήσεις σας έχουν τεθεί υπόψη των αρμοδίων ώστε να προβούν σε διορθωτικές ενέργειες για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον".

Επειδή όμως η επιστολή πολύ σωστά κλείνει με "είμαστε στη διάθεσή σας για κλπ.", επιφυλλάσσομαι να "εκμεταλλευτώ" τη "διαθεσιμότητα" και να στείλω με τη σειρά μου επίσημη (πλέον) επιστολή σε απάντηση. Στην οποία φυσικά θα εκθέτω αναλυτικά τις ενστάσεις μου και τις υποδείξεις μου, με αυστηρό αλλά και καλοπροαίρετο τρόπο, ώστε η αρνητική εμπειρία μου να μετουσιωθεί σε ΚΑΛΟ: για τους ομοίους μου αλλά και για εκείνους που με αδίκησαν. Ίσως την επόμενη φορά το ξανασκεφτούν πριν φερθούν με καχυποψία και υπεροψία σε ασθενή και συνοδό του... αντ'αυτού να φερθούν με ευαισθησία και κατανόηση, όπως κάνουν οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Πόσω μάλλον όταν είναι "λειτουργοί".  

Ηθικό δίδαγμα: μιλήστε. Γράψτε. Φωνάξτε. Τεκμηριωμένα ΠΑΝΤΑ. Διεκδικήστε το δίκιο σας. Μην αφήνεστε στο "και ποιος είμαι εγώ", στο "δε βαριέσαι". Μια στις 10 θα ανταποκριθούν. Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τα δεδομένα, ώστε να αντοποκριθούν μια στις 5... μια στις 3... μέχρι που να το χωνέψουν καλά ότι σοβαρολογούμε. Και εκεί θα έχουν αλλάξει και οι κανόνες του παιχνιδιού. ΥΠΕΡ μας.

Διαλύστε τη ΣΙΩΠΗ. Για το καλό ΟΛΩΝ μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου