Παρασκευή, 2 Ιουνίου 2017

Περί ηλεκτρονικής απογραφής εξοπλισμού ΤΠΕ σχολικών μονάδων

Στις 18 Μαΐου 2017 λάβαμε στο σχολείο μας σε ηλεκτρονική μορφή αυτήν εδώ την επιστολή από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ:


Πρόκειται για έγγραφο με θέμα την "ηλεκτρονική απογραφή εξοπλισμού ΤΠΕ σχολικών μονάδων και μονάδων υποστήριξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και επικαιροποίηση καταχωρήσεων", με βαθμό προτεραιότητας "ΕΠΕΙΓΟΝ". Ως πληροφορικός του σχολείου ανέλαβα τη διερεύνηση του θέματος, με πρώτο βήμα φυσικά την επίσκεψη στη σελίδα http://inventory.sch.gr: στον ιστότοπο αυτό είχα καταχωρίσει το 2015 όλο τον εξοπλισμό ΤΠΕ της μονάδας κατόπιν του τότε σχετικού εγγράφου, φροντίζοντας να γίνουν σωστά όλες οι απαραίτητες ενέργειες και να επικυρωθεί η απογραφή.  Επισκέπτομαι την προαναφερθείσα σελίδα και αντικρύζω την εικόνα αυτή:

 

Στην κάτω αριστερά γωνία διακρίνω το λογότυπο του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ενώ δίπλα διαβάζω ότι η εφαρμογή αναπτύχθηκε από επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ.

Να αναφέρω εδώ ότι το 2016 δεν λάβαμε σχετικό έγγραφο για απογραφή στο inventory.sch.gr... λάβαμε όμως πρόσκληση να καταγράψουμε τις ανάγκες της μονάδας σε εξοπλισμό ΤΠΕ στην πλατφόρμα Edulabs. Κατέδειξα την εμπειρία του σχολείου σε ψηφιακές εκπαιδευτικές πρακτικές και δράσεις - κάτι που δεν ήταν δύσκολο άλλωστε -  και υπέβαλα την αίτηση, για να μάθω μερικούς μήνες αργότερα ότι εγκρίθηκαν μόλις 121 από σύνολο 5.500 αιτήσεων (ανάμεσα στις οποίες δεν ήταν το δικό μας σχολείο).

Κατόπιν της περιγραφής αυτής, και δεδομένου του επείγοντος του θέματος, κοινοποιώ δημοσίως την άρνησή μου να προχωρήσω σε οποιαδήποτε νέα ενέργεια απογραφής του εξοπλισμού ΤΠΕ της σχολικής μονάδας μας, με βάση το παρακάτω σκεπτικό:

1) Δεν είμαι υπάλληλος ούτε του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, ούτε του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,  οπότε θεωρώ ότι το εν λόγω θέμα δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά μου. Αν ωστόσο επιμένετε ότι αποτελεί υποχρεώσή μου η συμμόρφωση με την εντολή του εγγράφου, θα δεχτώ αν και εφόσον μου εξηγήσετε  

  • την εκπαιδευτική και πρακτική σκοπιμότητα των συνεχών αλλαγών του τίτλου του εν λόγω Υπουργείου (και του συνεπαγόμενου κόστους σε αλλαγή πινακίδων, σφραγίδων, επιστολόχαρτων κλπ.)  
  • αν το Υπουργείο Παιδείας - με τα εκάστοτε συνοδευτικά σκέλη του τίτλου του - υποχρεούται να ελέγχει τους συνδέσμους κλπ που περιλαμβάνονται στα έγγραφα που αποστέλλει, προκειμένου να διαπιστώσει αν έχουν παραμείνει ίχνη των συνοδευτικών σκελών των προηγούμενων τίτλων του. Στην περίπτωση που διαπιστώνει ότι υπάρχουν λάθη και/ή παραλείψεις, υποχρεούται να τα διορθώνει;
2) Από το 2015 μέχρι τούδε δεν έχει σημειωθεί καμία απολύτως μεταβολή στον εξοπλισμό ΤΠΕ του σχολείου μας. Και πώς να σημειωθεί άλλωστε, αφού: α) χρήματα για την αγορά νέου εξοπλισμού δεν υπάρχουν β) η πιθανότητα να επιλεγεί ένα σχολείο με βάση τα τελευταία δεδομένα Edulab αναλογεί σε 121 προς 5.500, η οποία ανάγεται σε 2,2 προς 100. Θεωρώ πιο αποτελεσματικό να επενδύσω το χρόνο μου σε εκμάθηση συστημάτων Τζόκερ παρά στη συγγραφή εκπαιδευτικών σεναρίων προκειμένου να επιλεγεί το σχολείο μου για ανανέωση εξοπλισμού ΤΠΕ.

Κατόπιν των παραπάνω, θεωρώ ότι ισχύει η ήδη καταχωρηθείσα και επικυρωμένη απογραφή του 2015, την οποία δύναται να χρησιμοποιήσει ως "παραδοτέο" εκ μέρους μου το ΕΚΠΑ για τους σκοπούς του προγράμματος. Δηλώνω δε ότι η παρούσα ανάλυση αποτελεί προσωπική τοποθέτηση απέναντι στο ζήτημα, με το ρόλο που μου έχει ανατεθεί, και αναλαμβάνω πλήρως τις όποιες συνέπειες από τη μη-συμμόρφωσή μου με την οδηγία του εγγράφου. Καμία απολύτως επίπτωση δεν θα πρέπει να επιβαρύνει τους άλλους ρόλους (π.χ. Διευθυντή σχολικής μονάδας) που εμπλέκονται στη διαδικασία.

Τέλος, με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να υπενθυμίσω στους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου ότι εκκρεμεί εκ μέρους σας εδώ και 5 μήνες η απάντηση σε προηγούμενο ερώτημά μου προς την υπηρεσία σας, με αριθμό πρωτοκόλλου 4328/11-01-2017. Λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε εδώ.
Παραμένω στη διάθεσή σας για τυχόν διευκρινίσεις και αναμένω τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση,

Ασημίνα Θεοφιλάτου
Εκπαιδευτικός ΠΕ19
Εσπερινό Γυμνάσιο - Τάξεις Λυκείου Αργοστολίου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου